Run for KiKa 2019 met succes afgesloten in de hoofdstad!

Amsterdam, 6 oktober - Weer of geen weer: Samen met duizend sportievelingen is Run for KiKa 2019 dit weekend officieel afgesloten met een geslaagd, Amsterdams feestje. Burgemeester, BN’ers, kanjers. Iedereen was erbij toen tijdens deze sloteditie de landelijke opbrengst bekend werd gemaakt: een fantastisch bedrag van €1.054.465 voor Stichting Kinderen Kankervrij.
 
Afstanden van tien of vijf kilometer zijn afgelegd en ook de kleinere fanatiekelingen leverden hun bijdrage tijdens de 1 km KidsRun. Allemaal voor hetzelfde doel: kinderkanker de wereld uit rennen. Dát was het credo in het Amsterdamse bos en dat is bijzonder goed gelukt. Run for KiKa Amsterdam heeft namelijk een top bedrag van €116.389  opgeleverd.
 
Slotceremonie
Na een indrukwekkende minuut stilte voor de kinderen die de ziekte niet overleefden, overhandigde Janiek (9) de cheque aan oprichter Frits Hirschstein van KiKa. Janiek overleefde Leukemie en rende ter nagedachtenis aan Bram mee in Amsterdam. Janiek leerde Bram kennen tijdens haar behandelingen.
 
Frits Hirschstein had een speciaal dankwoord: "Fantastisch dat jullie ondanks het weer in zulke grote getalen zijn gekomen om te rennen voor 95% genezing van kinderkanker. Dat is het doel en dat doel is ook haalbaar mede dankzij jullie", besloot Hirschstein. 
 
Maar liefst 8000 deelnemers reden dit bedrag bij elkaar
We startten de serie runs in Utrecht afgelopen januari. Om vervolgens via Rotterdam, Almere, Utrecht voor de 2e keer, Alkmaar, Eindhoven in Amsterdam te eindigen. Ruim 50.000 donaties brachten het eindtotaal op 1.054.465 euro. 
 
Run for KiKa 2020
Er staan voor 2020 al prachtige edities op de planning. Meer informatie is te vinden op www.runforkika.nl. Inschrijving voor de winterrun op 2 januari in Utrecht en 18 april Nightrun Rotterdam is vanaf nu mogelijk via deze pagina.
 
06-10-2019

Cookievoorkeuren

Functioneel. Noodzakelijk om de website te laten functioneren.

Analytisch. Om bij te houden hoeveel mensen de website bezoeken.

Tracking. Om je een zo goed mogelijke ervaring te geven, de website te verbeteren, jou relevante informatie en advertenties te laten zien, en voor social media. Inschakelen